Csak minőségi bort szabad szlopálni a szepezdi stégen, nem akármilyen szar kreinbachert vagy laposát. Mindenkinek ajánljuk a Varga Pincészet borait, aki be akar baszni!
Na de álljon itt sajtóközleményük, na nem az egész, mert az rohadt hosszú:
A Varga Pincészet több területen is rekord évet zárt 2017-ben. A borok nem hivatalos világbajnokságának számító bordeaux-i borversenyen három borukkal, a száraz Irsai Olivérrel, Olaszrizlinggel, illetve az édes, késői szüretelésű Szürkebaráttal is kiérdemelték az aranyérmet, magyar pincészet régóta nem aratott ekkora sikert.
A fontosabb gazdasági mutatók is jó eredményről árulkodnak a család két vállalkozásában: a badacsonyörsi Varga Pincészet árbevétele 4,6 milliárd forint, a feldebrői 1,2 milliárd volt, a két pincészet együttes adózott nyeresége pedig összesen 300 millió forint. Csúcsot értek el az eladott palackok számában is, hiszen tavaly már 15,5 millió palack bort értékesítettek, majdnem 1 millióval többet, mint 2016-ban, akkor 14,6 millió üveget.
Varga Péter tulajdonos szerint az elmúlt év legnagyobb sikere kétséget kizáróan mégis az őszi szüret volt, hiszen a ’70-es évek elején volt utoljára hasonlóan áldott időjárás a szőlőtermesztők számára. Mivel az idei tél utolsó hetének extrém hidege még nyugalmi állapotban érte a szőlőtőkéket, így a rügyfakadásra vélhetően nem lesz negatív hatása.
„Természetesen nagyon elégedettek vagyunk az értékesítés alakulásával, de a tavalyi évben talán még ennél is jobban örültünk a termés eredményének. Én ugyan csak 32 éve vagyok a szakmában, de nem emlékszem, hogy valaha ilyen egészséges és jó minőségű szőlőt szüreteltünk volna. A jó minőség alatt azt is értem, hogy a szőlőszemek, és ennek következtében a borok is sokkal gazdagabbak lettek mind illatban, mind ízekben, mint a korábbi években. Mindezek miatt úgy döntöttünk, növeljük taktikai borkészletünket, azaz tavaly több szőlőt vásároltunk fel, mint amennyire az értékesítéshez szükségünk lenne. A 2016. évi 16 millió kiló szőlővel szemben 2017-ben 20,5 milliót dolgoztunk fel. Azt látjuk, hogy eladásainkban folyamatosan nő a száraz borok aránya, 2017-ben már megközelítette az eladott bormennyiség kétharmadát. Az előző évjárat aromagazdagsága a legnagyobb hatással fogyasztóink kedvencére, az Olaszrizlingre volt, hiszen a 2017-es évjáratot kóstolva meggondolandó, hogy ezt a fajtát ne soroljuk-e a jövőben az illatos borok közé, hasonlóan a Szürkebaráthoz, Muskotályhoz vagy a Sauvignon Blanc-hoz” – összegzi az elmúlt évet Varga Péter.

Varga Péter és Máté. Forrás: Varga Bor