Trágya szorult a kecskekörmünk alá.

Balaton Trash

Csobogott a bélsár 2020-ban a Balcsiba!

2020. december 31. - Hentes Fülöp

Véreim, röstelli az egész, 124 fős szerkesztőségünk, hogy nyár óta így elhanyagoltuk ezt az oldalt. Pedig meló alig volt, a fütykös lógott bele a hideg vízbe, oldódás, kisfszm stb. Felejtsük el a múltat, fátylat az egészre, most viszont egy szokatlanul komoly poszttal értékeljük 2020-at a Balaton ganajának szemszögéből. Merthogy a Balaton nagy tó, ezért idén is sok szar került bele, amit mi vagy kihalásztunk, vagy nem. Lássuk a főbb idei fostrendeket!

1. Bahart-kevert

Pikkpakk szétbszták a balatoni állami hajós céget, és szokás szerint azzal a módszerrel, hogy valami irgalmatlan durva seggberakást jelentettek be, aztán látva a nagy felhördülést, picit visszatáncoltak. A Bahartnak meghagyták a vitorláskikötőket, bár az egészet egy krv nagy pakkban akarják majd odaadni bérbe egy üzemeltetőnek, aki nyilván a kőbuta gázszerelő vagy valamelyik stróman fütyköse lesz, lefölözvén a hasznot. A pórnépet új hajók méregdrága beszerzésével nyugtatták meg, miközben az esetleges jövedelmező Bahart-üzletágakat, mint a szálláskiadás, kitépték az egészből. Egy állítólag még jövedelmezően is működő állami cégből lett ezáltal egy olyan, ami a hatalom segglyukában turkálva talál mostantól csak pénzt, szóval lojálisnak is kell lennie. Kollár elvtárs bele is bukott a habogásba.

2. Pecatóból betonteknő

Eddig sem alakult fényesen a Balaton mint ökológiai egység élete: a szocializmusban telebszták vegyszerrel, meg az összes környékbeli híg fost és kemény székletet beletuszkolták. Az alga imádta (most is ezt [t]eszi). Aztán helyre rakták, de az utóbbi években megjelentek a "befektetők" és "ingatlanfejlesztők" (javaslom e hosszú szavak helyett használjuk a "férgek" és "csótányok" kifejezést), akik állami bélszéllel és bélsárral megtámogatva elkezdtek mindent felvásárolni és brutál zsúfoltra beépíteni. Érdemes ránézni a rémesen ocsmány BalaLandre Szántódon, amiről első látásra úgy tűnik, nem építész tervezhetett, hanem valamelyik oligarcha tehetségtelen unokaöccse a piaci ár tízszereséért. De az esztétika hágai büntetőbíróságán egyszer talán elítélendő projektek a természetet is úgy pakolták ánuszba, ahogy kell. Még csoda, hogy nem lett divat minden átadott apartmanházhoz hozzávágni egy döglött teknőst vagy balint, mint amikor a hajókat pezsgő hozzákrsával teszik vízre.

img_20180626_121154.jpg

3. Sznobfölde

Tisztelet a kivételnek, de alapvetően jelentős teljesítményre képtelen, az adózás és korrekt foglalkoztatás szabályait hírből sem ismerő audis, teslás, jaguáros köcsögök sokasága uralja már a Balatont. Minden jel arra mutat, hogy felső körökből van nagy igyekvés arra, hogy a proletárokat elzavarják az ország más részeibe üdülni, a Balaton meg legyen a magyar Riviéra, Füred a magyar Monte-Carlo, Siófok a hazai Ibiza stb. Nyáron pedig toljanak le az útról az árokba a kis Suzukiddal a böhöm BMW-terepjárók; felhajtott galléros, ízlésficamos nyomoroncok pózoljanak a Neked Szartam teraszán (miközben fogalmuk sincs, mit jelent az előttük lévő étel étlapi neve) és egymás fszt verjék egymásra a Kékszalag befutójakor. A Balaton minden valószarűség szerint el fog esni, főleg a szabadstrandok kinyírásával. Szia, proli, húzzál Szoboszlóra, Harkányba, Adriára, de innen takarodj! - szól az új jelszó.

4. Fejetlenség odafent

A Führer és köre ráadásul nem tudja eldönteni (mert ezt így nem is lehet), hogy mit kezdjen ezzel a sok négyzetkilométernyi pocsolyával. Legyen Áder elnök úrnak egy nagy horgásztó? Vagy bsszk meg a halak a jóédes apjukat, és lehessen vitorlázni egész évben? Esetleg a strandok legyenek a kulcsok az egész régióban, ahova persze (ld. fentebb) nem engednek be akárkit? Vagy egyszerűen poshadjon el az egész, csak be legyen építve a teljes partszakasz? Fingjuk sincs, de szarnak is rá, amíg klientúrát lehet építeni az elkótyavetyélt ingatlanok beépítésével, az állami vagyon szétlopásával.

5. Autót mindenhova

A többitől kicsit független sztori, hogy az egész balatoni térség alárendelődött az autóforgalomnak mára. Az M7-es minden nyári hétvégén be van állva, mint egy Hős utcai narkós, ez a forgalom aztán rázúdul a szűkös 7-es útra (tisztelet a Zamárdi és Szárszó közti négysávos kivételnek) meg a 71-esre, a falvakra és városokra. Nyilván az sem jó út, ha minden autós kretént kiszolgálva még több sztrádát építünk, az M76-osnak is krv nagy haszna volt, méretes erdőket csesztek porrá miatta, aztán alig fogják használni. És az egész kulcsa a tömegközlekedés, hogy a vasúti menetrend csak mostanság talál magára és ütemesedik, hogy a buszok sokszor még össze-vissza járnak, hogy - főleg az északi parton - lófsz éjjeli tömegközlekedés sincs és így tovább. És akkor a már említett Bahartról ne is beszéljünk, ami nyáron tömegközlekedési eszközként is funkcionálhatna, ha kicsit ütemesebben és tempósabban járna.

+1 Sötétség, ember a neved

A legszebb az egészben, hogy rengeteg agymosott blfsz meg is védi ezeket a projekteket, mert gyurcsány, mert soros, mert "végrefejlődikabalaton". Fejlődik, azt bzmg, amikor a jelenlegi közművek sem alkalmasak már ennyi ember fogadására, valóban óriási fejlődés a sokadik ocsmány lakótelep felépítése, fák megmérgezése és kivágása, nádasok markolóval kiszedése, a bírságok a végösszegbe kalkulálása, kilométeres kikötői mólók építése és ezzel az áramlás tönkreverése, a kutatások ellehetetlenítése. Ennek aki tapsolni tud, az üljön bele egy időre egy általam telefosott lavórba, miután ürgevizelettel öntözték a fejét, és ismételgesse, hogy "Minden a legnagyobb rendben van!"

A bejegyzés trackback címe:

https://balatontrash.blog.hu/api/trackback/id/tr2416366338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása